Kulturālās sestdienas izklaides

Vienu dienu iedomājos, ka pēdējā laikā neesmu kulturāli izgājusi ielās, tāpēc nolēmu, ka kaut kas jādara lietas labā un tā tapa plāns – septiņi muzeji vienā sestdienā. Par laimi, Jānis manam plānam piekrita.

(c) zazzle.com

Jāsaka gan, ka sestdienās mums ir vēl viens nerakstīts likums – mājā netiek ieslēgti modinātāji, tāpēc plānu nācās reducēt uz četriem muzejiem vienā dienā – pēc tam gan secinājām, ka tas arī ir optimālais apjoms, lai neapriebtos un nepiekustu.

Pēc mana lieliskā plāna, sākām ar Ārzemju mākslas muzeju, kas mani pārsteidza, jo biju domājusi, ka ir mazāka izmēra. Nebija ne vainas, vienīgi mazliet mulsināja, ka bijām praktiski vienīgie apmeklētāji. Mani šokēja tur atrodošā mūmija – to arī nominēju par iespaidīgāko eksponātu. Patīkami pārsteidza zinātnes iespējas – jo pētnieki no tāda marles gabala bija izdabūjuši ārā praktiski visu informāciju par cilvēku.

Pēc tam straujā solī devāmies uz Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeju, kura galvenais apskates objekts man bija Art Deco stils – starpkaru perioda mode. Lieliska izstāde – sievietes, noteikti aizejiet! Es ik pa laikam sajūsmā klusiņām spiedzu un teicu Jānim, ka neiešu prom, jo varu vienkārši stāvēt un skatīties uz kādu no kleitām. Jā, Jānis tur sākumā bija vienīgais vīrietis starp daudzām sievietēm. Pēc tam ieradās vēl viens nolemtais un vēlāk Jānis man pačukstēja, ka esot ar viņu sazvērnieciski saskatījies. Bet lieliska izklaide mātēm ar meitām. Kad beidzot izdevās mani izvilkt no izstāžu zāles (jo tur tās kleitas, tās kleitas! Un man, ne pārāk mākslinieciskai būtnei, pat radās ideja, ka es varētu pati sev ar pērlītēm izšūt vismaz somiņu) apskatījām arī pamata ekspozīciju – skaisti un latviski, bet tagad dažus gadus varu arī neiet vēlreiz.

Nākamais objekts – Fotogrāfijas muzejs – sākumā sabiedēja ar atrašanos kādā nomaļā namā, bet gala rezultātā iznācām ārā ar redzēto apmierināti – ieskats fotogrāfēšanas vēsturē gūts. Droši vien tiem, kas aizraujās ar fotogrāfijām, būtu vēl interesantāk.

Pēc fotomuzeja secinājām, ka laika palicis pavisam maz un no atlikušajiem muzejiem nosliecāmies par labu

Pēc ekstrēmas diētas

Medicīnas vēstures muzejam. Un šo muzeju es iesaku apskatīt visiem – interesanti, ne pārāk pārbāzti ar informāciju, izzinoši. Tur arī viena telpa, kur var gan šo to apskatīt mikroskopā, pačamdīt, pasmaržot un galu galā – publiski nosvērties (it kā kāds to varētu gribēt🙂 ). Par godu savai dārgajai coeta māsai Madarai arī nofotografējos tā, it kā es būtu skeleta galva, t.i. galvaskauss! Viņa sapratīs, kāpēc.

Secinājums – tepat Rīgā ir vēl tik daudz vietu, kur aiziet, ka nav ko nemaz braukt uz tālām zemēm. Paies laiciņš, kamēr iepazīšu visu te redzamo. Ļoti vērtīga atskārsme visur piesauktās krīzes laikā.

Tad nu jautājums jums – ko vēl jūs man Rīgā ieteiktu apmeklēt kādā brīvā sestdienas/svētdienas dienā?

3 thoughts on “Kulturālās sestdienas izklaides

  1. Vēl ieteiktu iet uz teātri, Rīgā tagad ir atvērti ļoti daudz jauni teātri, stāsta ka ir vērts aiziet.🙂 Paši gan biežāk ejam/gājām uz Dailes teātri, jo ja labi meklē var atrast labas biļetes par ļoti zemu cenu, diemžēl tas nav brīvdienās, bet pa 2.50 Ls nav slinkums aiziet arī darba dienā, piemēram:
    http://www.bilesuparadize.lv/events/2010-10-19/19-00/priekules_ikars
    (cena ir 3 Ls, bet bet ja pērk pēc 24:00 ir vēl atlaide)

    Vēl ļoti forši pavadīt laiku te (tikai laikam bez Jāņa):
    http://www.idarbnica.lv/
    Var iemācīties visu ko foršu, es biju uz brošu darbnīcu, tagad jau mēnesi mājās pa vakariem ir ko darīt.🙂

    1. Liels paldies par darbnīcas ieteikumu! Izpētīju pieteikumu, un noteikti, tiklīdz būs brīvāks laiks, būs jāaiziet. Lai gan tikko iedomājos, ka vispār varētu pieteikties pie jums ciemos un vienu vakaru patrenēties brošu taisīšanā🙂

Komentēt

