Labi paēdusi mamma – vai tas ir iespējams?

(c) theskinnutritionist.net
(c) theskinnutritionist.net

Gribēju par ēšanas tēmu rakstīt jau iepriekš, bet pēc pēdējās Kates tehniskās apskates, tas man palicis pavisam aktuāli. Tā kā būtu bijis pavisam forši, ja Kate būtu vēl nedaudz vairāk pieņēmusies svarā, daktere skeptiski uz mani noskatīdamās, pajautāja, vai es pati ēdot pietiekami.. un dzerot..? Zinu, zinu, ka tās ir pamatlietas par ko jādomā, bet līdz šim kaut kā nebiju tik ļoti pievērsusi uzmanību, jo nelikās, ka būtu kāda vaina. Bet tā vakardienu pavadīju režīma pārdomās un laikam jau būtu labi, ja ēstu biežāk, par dzeršanu nemaz nerunājot – tur man ir labās dienas, bet daudz biežāk – sliktās, kad tā īsti vienīgais uzņemtais šķidrums ir kafija, kas tikai dehidrē organismu! Tāpēc aizdomājos, kā gan citas mammas tiek galā ar bēbja auklēšanu (pat vairāku) un vēl paēšanu reizes četras, piecas dienā.

Pirmo mēnesi arī man tas nesagādāja nekādas problēmas, jo arī Jānim bija atvaļinājums un pa diviem tikām galā pavisam labi. Bet, kad viņš atgriezās darbā, tad sākās – izrādās, ka neko īsti nevar pagūt uztaisīt, lai gan pagatavotu, gan paēstu, kamēr bērns guļ. Turklāt, šķita, ka Katei ir kāds sensors, un tiklīdz bija gatavas siltas pusdienas, tā viņa bija augšā ar visām savām prasībām🙂 Tā nu aptuveni mēnesi nodzīvoju pusdienās kaut ko paknakstinoties. Turklāt vēl tas ikdienas slogs – izdomāt fiksi, ko taisīt ēst, jo īsti neko negribu, gribu tikai ĒST😀 Jānis vēl dusmojas, ka kā tā var būt – viņš gatavs visu nopirkt ko vajag, atvest mājās un pagatavot, no manis prasa tikai, ko man gribas un to pašu es nevaru pateikt.. (tagad tas tiešām izklausās labs iemesls dusmām).

Skaidrs, ka tā gluži ar nevar, un tad šobrīd cenšos ieviest jaunu sistēmu – jau nedēļas nogalē saplānoju piecas ēdienreizes, pa vienai katrai darba dienai, sastādu iepirkumu sarakstu un tad aizbraucam visu iegādāties. Pagaidām esmu to darījusi divas nedēļas, bet jau zinu, ka noteikti turpināšu – atvieglojums tas ir liels, it īpaši, ka pēkšņi četros dienā nav jādomā, ko ēst un vai kaut ko nevajag no veikala. Gatavoju vairāk, lai attiecīgi paliek otrai dienai man pusdienām, ko uzsildīt. It kā risinājums bada sajūtai vismaz ir atrasts, bet tāpat – galā sanāk tikai trīs ēdienreizes dienā, un acīmredzot, ar to tāpat ir par maz.

Tā kā, tiešām nesaprotu super-mammas, kas ar visu tiek galā un vēl pašas paēd pietiekami, turklāt veselīgi! Man šķiet, ka uz nosaukumā ietverto jautājumu “Labi paēdusi mamma – vai tas ir iespējams? ” atbilde ir nē, bet ceru, ka kļūdos un ar laiku tas mainīsies. Varbūt ir kāds padoms no pieredzes – kā ieplānot ērtāku ēšanu, kādi slepenie ātrie izsalkuma slāpētāji u.tml.? Un kā lai sevi pieradina izdzert nepieciešamo ūdens daudzumu? Man vienmēr te glāze nav pa rokai, te ūdens nav izfiltrēts, te citi, steidzamāki darbi un par slāpēm vispār aizmirstu (p.s. šobrīd gan glāze ar ūdeni blakus🙂 ).

4 thoughts on “Labi paēdusi mamma – vai tas ir iespējams?

  1. Zinu, ka ūdens dzeršanai kolēģe lika atgādinājumu telefonā, bet es sevi pieradināju ātri- sākumā liku vienkārši dzert (drošivien doma, ka dzert man vajag daudz, jo tas ir labi manām nierēm, palīdzēja), bet tagad saprotu, ka organisms ir pieradis pie attiecīgā daudzuma un prasa pats! Kas ir labi🙂

  2. Ar ūdeni radinājos pielej attiecīgā izmēra pudeli jau no rīta un pēc tam var kontrolēt cik izdzer. Bet taisnība ar laiku pierod un tad tas notiek dabīgi.
    Ar ēšanu man vienmēr glābējs bija: biezpiens – ar tomātiem, ar augļiem, ar jogurtu un musli, ar ievārījumu, tā pat ar krējumu un maizi + vēl biezpiena plāceņi, biezpiens ar kartupeļiem.

    Bet par ēdienu plānošanu laba lieta ir brīvākā brīdī pagatavot un sasaldēt. Esmu saldējusi gulašu, ragū un citus gaļas ēdienus, pat zivju zupu, pēc tam kāt tikai svaigi izvārīti rīsi vai griķi, salāti un lieta darīta. Tad arī nav tā, ka – savāri un trīs dienas no vietas jāēd viens un tas pats…

    Vēlu veiksmi🙂

    Un es gatavojos otrajam raundam…

Komentēt

