Dzērveņu-valriekstu mafini

Tā kā apkure vēl nav pieslēgta un kaut kā māja ir jāsilda, pēdējos vakarus, kad Kate aizmieg, pavadu virtuvē, cepot mafinus. Mafini ir mana virtuves vājība – kopš izcepu pirmos (kas, turklāt, bija sāļie – ar burkāniem un sieru), nu jau kādus četrus gadus man vairs nav miera. Esmu eksperimentējusi ar visdažādākajām receptēm, salikumiem un proporcijām, bet jāatzīst, ka ideālo vēl neesmu atradusi. Bet tas netraucē darboties tālāk, jo garšo man viņi pat varbūt mazliet par daudz. Jānim atkal mafini īpaši negaršo, bet man garšo tik ļoti, ka varu arī izēst visu pannu, ja labi pacenšos (12 gabalus!!!!). Tāpēc labāk tos gatavoju, kad gaidāmi viesi – lai mājās nestāv, bet uzreiz tiek ciemiņiem🙂. Tomēr, kurš gan dzērveņu sezonas laikā var atteikties no dzērveņu mafiniem..es nē, pat, ja ciemiņi nav plānos!

Lai izceptu 12 garšīgus, smaržīgus, mīkstus mafinus, būs nepieciešams:

  • 1 ola
  • 120 ml piens
  • 35 g eļļa vai sviests (esmu lasījusi, ka labāk izmantot eļļu, ja mafini tiek ēsti auksti, jo tad tie nepaliek sausi, kas varētu būt problēma, ja sviests atdziest un sabiezē. Man gan tāpat labāk garšo ar sviestu)
  • 150 g dzērveņu
  • 150 g valriekstu (dzērveņu-valriekstu proporcijas var mainīt, atkarībā, vai grib skābenāku vai riekstaināku garšu. Esmu cepusi arī pievienojot 50 g šokolādi, attiecīgi 150 g dzērveņu un 100 g valriekstu, arī labi )
  • 250 g milti
  • 1 ēdamkarote cepamais pulveris
  • 100 g cukura
  • šķipsniņa sāls
Image
Gandrīz vai veselīgi!

Pārējais process, kā jau mafiniem pienākas – vispirms sajauc kopā sausās sastāvdaļas – miltus, cepamo pulveri, cukuru, sāli, pieliek dzērvenes, valriekstus. Atsevišķi sajauc olas ar izkausētu sviestu un pienu. Abas masas viegli sajauc kopā, izliek pa trauciņiem un liek uzsildītā cepeškrāsnī. Pēc aptuveni 20 minūtēm ņem ārā, pagaida, lai atdziest un ēd, pavāru slavējot🙂

Komentēt

