Krāsu kastes – slinkais DIY variants

Ievadam pastāstīšu savas attiecības ar DIY projektiem. Man ļoti, ļoti patīk tos realizēt, bet ir vairāki BET – man nepatīk izejmateriālu meklēšana pa veikaliem, it īpaši, ja tie nav skaidri saprotami (kā bieži vien ir, skatoties amerikāņu blogus) – mistiska izmēra kartona, ne ta kartona plāksnītes, kaut kāds cream of tartar, kuram tulkojumu un jēgu nekur nevar saprast, nu un tādā garā. Tāpat, mājās nav pārāk daudz instrumentu, kas ļautu lielu daļu no nopietnākiem projektiem paveikt pašiem – varam nozāģēt, varam saskrūvēt, bet, ja to vajag izdarīt ar milimetru precizitāti, tas jau izklausās pēc neiespējamās misijas. Visbeidzot – laiks – ar to man iet visgrūtāk, jo, aizraujoties ar jaunu projektu, gribās uzreiz visu izdarīt, uztaisīt un “palaist dzīvē”, bet, ja sanāk kādas kavēšanās pa vidu, visbiežāk puspabeigts projekts sāk noputēt kādā dzīvokļa stūrī.

20160126_200153-1
Kad es tiku pie atļaujas izmantot materiālu

Tā kā jau vairākas reizes esmu pieminējusi Katrīnas mīlestību pret krāsām, tad, kursos ieraugot krāsu tāfelītes, man bija skaidrs – aaaa, tādas noteikti ir vajadzīgās mājās! Atradu vairākus interesantus DIY projektus (šis būtu mans favorīts, ja būtu, kam pasūtīt, lai atved man visus materiālus gatavus un paliktu krāsošanas vaina), bet pēc kāda laika sapratu, mana lēnā nobriešana projektam būs pie vainas, ka beigās pie krāsu tāfelītēm nemaz mājās netiksim. Tādēļ – meklēju pēc ātrāka varianta. Visātrākais, šķiet, ir – paņemt krāsu veikalā tos krāsu paraudziņus, kas jau ir konkrētās toņu gammās, bet es vienmēr, ejot garām, nokautrējos ņemt tāpat, bez iemesla, pēkšņi deviņu dažādu krāsu toņu lapiņas. Bet tad es atradu lejupielādējamu materiālu, kur krāsu “tāfelītes” var izdrukāt, lai izprintētu un pēc tam ielaminētu. Lai gan visu laiku domāju, cik gan nepatīkami taustei varētu būt laminētas lapiņas, tomēr nolēmu – jādod iespēja, jo tas var būt mans vienīgais ceļš tikt pie krāsu tāfelītēm🙂
Printēt gāju uz drukātavu, lai krāsas būtu pēc iespējas atbilstošākas, tomēr jāsaka, ka

20160126_190749
Galvenais, protams, prieks – Katrīnai patīk

lejupielādējamam materiālam bija kaut kāds citāds formāts un drukājot sanāca mazākas tāfelītes, nekā es gribētu. Bet to pamanīju tikai drukājot un tad ko nu tur daudz. Turpat arī uzreiz ielaminēju (matētā plēvē, jo man ir aizdomas, ka glancētais lamināts varētu spīdēt un būtu grūtāk uztvert toņu atšķirības). Mājās bija palikusi tikai sagriešanas vaina un tā – praktiski divos soļos Katrīna tika pie krāsu tāfelītēm, kuras arī, man par lielu prieku, labprāt izmanto un ik pa laikam pajautā – “mammu, paliekam krāsiņas”.
Montessori krāsu tāfelītes sastāv no trim kastēm – trīs pamatkrāsu tāfelītes x2; 9 krāsu tāfelītes x2 (šajās meklē vienādos pārus) un tad – 9 krāsu gammu tāfēlītes, katrai krāsai 7 toņi. Iepriekš pieminētajā saitē var lejupielādēt gan trešo, gan otro krāsu kasti; lai izveidotu pirmo, vienkārši izdrukāju otrās kastes pirmo lapu divas reizes un izgriezu zilo, dzelteno, sarkano.
Kā mīnuss jāmin, ka koks, protams, būtu taustei patīkamāks, un pagaidām man nav izdevies izdomāt loģisku un ērtu veidu, kā šīs lapiņas turēt ikdienā (Montessori krāsu kastē būtu koka kastīte ar deviņiem nodalījumiem, bet nav īsti jēga tādu meklēt, jo laminētās lapiņas ir plānas un aizņem ļoti maz vietas).
Tomēr novērtēju to, ka to izgatavošana prasa maz laika un nav nepieciešami īpaši materiāli, kā arī izmaksas – kas ar visu drukāšanu un laminēšanu bija ~8 eiro par kartiņām, kas veido visas trīs krāsu kastes.

Posted in Nekategorizēts

One thought on “Krāsu kastes – slinkais DIY variants

Komentēt

