12 siera kūkas vienā piegājienā

Gatavojoties Jāņa un Katrīnas dzimšanas dienai, es pa īstam pirmo reizi mēģināju kūku receptes – parasti uztaisu kādu drošu saldo, bet šoreiz man gribējās tā, lai viss uzreiz ir gabaliņos, nevar saķept un sakristies, jo teorētiski bija plānots liels pikniks. Tā nu kādu nedēļu pirms tam cepu mafinus un kūciņas, lai pēc katra cepiena secinātu – nebūs! Jau gatavojos pasūtīt eklērus, kad internetā uzgāju idejai cept siera kūkas mafinu formiņās..hmm, siera kūka man it kā sanāk un mafinu izmērs – izcils vienai siera kūkas porcijai, lai bez sirdsapziņas pārmetumiem pēc tam ķertos pie otrās…

20160618_162120-1.jpgTā kā kūciņas dzimšanas dienu ballē slavēja ne pa jokam, tad nebija daudz jādomā, kādu cienastu gatavot arī uz Mommyfest vol.2, un, ja satiekat mani ripojam, tur nav vainīgs bēbis vēderā, bet tas, ka netieku vaļā no šo kūciņu cepšanas. Un ēšanas.

12 siera kūciņām nepieciešams:

~100 g cepumu (es ņemu klasiskos Selga)

~50 g sviesta

450 g krēmsiera (cepu gan ar Rasa, gan Kārumu, abejādi bija labi)

120 g skābā krējuma

60 g cukura

2 olas

(Ja garšo, var droši likt klāt arī vaniļas cukurs, es neesmu liels fans, tāpēc nelieku un garšo labi tāpat)

Procedūra:

Mafinu pannā ieklāj iekšā mafinu papīrīšus. Vispirms sasmalcina cepumus un sajauc ar izkausētu sviestu, tad sadala pa visām 12 formiņām. Ieliek cepeškrāsnī uz aptuveni 5-7 minūtēm, lai nedaudz apbrūnē. Tad, kamēr dzesējas, sagatavo siera kūkas masu – es kuļu ar mikseri, vispirms krēmsieru saputoju nedaudz gaisīgāku, tad pievienoju olas, cukuru un krējumu un visu sakuļu vienmērīgā masā. Tikmēr atdzisusi cepumu pamatne, tad nu kūkas masu izdala pa formiņām un šauj iekšā cepeškrāsnī. Aptuveni 180 grādos cepu 20 minūtes, pēc kādām 15 šķita, ka sāk par daudz apbrūnēt, bet tā varētu būt manas cepeškrāsns vaina, ko es laboju – uzliekot pāri foliju. Pēc tam, kad kūciņas gatavas, sākumā atdzesē un tad liek uz nakti ledusskapī, lai kārtīgi savelkas.

Kad pasniedz, var pārliet ar zemeņu mērci – ~200 g zemeņu sagriež gabaliņos, pavāra 15 minūtes kopā ar divām tējkarotēm cukura un 1 tējkaroti citrona sulu. Atdzesē un sablendē.

Lai labi garšo!

Posted in Nekategorizēts

Komentēt

