Kraukšķīgās kabaču šķēlītes

Pagājušajā nedēļā ar Katrīnu manas mammas kompānijā dzīvojāmies Liepājā un man bija iespēja krietni atpūsties no ēst gatavošanas, savukārt Katrīnai – iespēja izbaudīt ēdienus, ko es parasti īpaši negatavoju. Un šīs vasaras pēkšņi nezin kāpēc cimperlīgais ēdājs pavisam pārvērtās. Vai nu tādēļ, ka es gatavoju pārāk “samudrītus” ēdienus, pie visa pierasts vai kas, bet omes gatavoto klimpiņzupu, ķīseļu, kabaču, sviesta pupiņu utt. priekšā Katrīna bija bezspēcīga un nereti pat ķērās pie otras porcijas (jāatzīst gan, ka es arī)🙂

Šodien, kad man ir pirmā diena vienai mājās un gribējās pusdienas, sapratu, ka jāsacep kabacis tā, kā mamma rādījusi un, kad ēdu, sapratu – jāpadalās arī ar recepti, kas atkal lieliski iederas slinko recepšu kategorijā. Iespējams tā ir jau kāda ļoti zināma klasika, bet es biju palaidusi garām un kabaču laikā papildus receptes noder vienmēr.

20160822_143534.jpg

Vajadzēs: vienu nelielu kabaci, olu, nedaudz miltus (es gribēju likt pilngraudu, bet atvaļinājuma laikā ballīte bijusi arī pārtikas kodēm manā virtuvē), linsēklas, sezama sēklas, klijas, sāli, vēl arī eļļu cepšanai. Mērcītei – 1:1 grieķu jogurtu un skābo krējumu, pēc gaumes ķiploku un dilles.

Process: plānās šķēlītēs (~2-3 mm) sagriež kabaci, sakuļ bļodiņā olu, citā traukā sajauc miltus ar sēkliņām, klijām, sāli (es liku tādas sēklas, kas man bija mājās, te droši var eksperimentēt). Cep uz pannas eļļā, kabača šķēlīti vispirms apvārtot olā, tad miltu-sēklu maisījumā, kamēr paliek zeltaini brūni. Man šķiet, ka receptes noslēpums ir plānās kabača šķēlītes, kas ļoti ātri ir gatavas un panējums neapdeg, bet ir forši kraukšķīgs. Ēd ar mērcīti, ko pagatavo, sajaucot krējumu ar grieķu jogurtu, piespiež ķiploku un dilles.

Ļoti gardi gan silti, gan auksti (ja tiešām kāds paliek pāri).

Posted in Nekategorizēts

Komentēt

